segunda-feira, 28 de fevereiro de 2022

Lua Fora de Curso: Março de 2022

 

Lua Fora de Curso


Março de 2022


A Lua, como qualquer Planeta, quando está Vazio ou Fora de Curso, preserva um princípio de continuidade cíclica, embora desconectada, mas perde o sentido de direcção. Existe uma ausência de finalidade, apesar de existir movimento.

Os períodos em que a Lua está Fora de Curso devem ser tidos em consideração para melhor se decidir o tempo de agir ou pensar, de falar ou calar. Em termos empresariais, este não é, por exemplo, o momento certo para fechar um acordo ou negócio, para lançar um produto ou para marcar uma reunião. 

A Lua Fora de Curso não é, porém, o único aspecto a ter em consideração, mas é um dado fundamental para a astrologia aplicada às empresas.

 
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sexta-feira, 18 de fevereiro de 2022

A Contemplação do Céu pode ser um Acto Religioso: Exemplo Textual


Fowden, Garth, 1993, The Egyptian Hermes: A Historical Approach to the Late Pagan Mind91-2.


Something was said at the beginning of the present chapter about the crucial role played by the stars in the dissemination of divine ‘energies’ through the universe, and in the related workings of cosmic sympathy and fate. This complex of beliefs - and, by extension, their religious dimension to be discussed here - was a characteristic product of the Hellenistic and Roman periods; for while such general notions as cosmic sympathy, fate, and even the influence of stars on human affairs can be traced in ancient Egypt and classical Greece, the fundamental presupposition of astrology - namely belief in a direct and calculable connection between planetary movements and human actions - first emerged in the aftermath of Alexander’s conquests, through a fusion of Greek with Egyptian and Babylonian ideas effected principally by the Stoics. The mechanistic character of this doctrine, with its vision of Man as the helpless victim of ineluctable forces, seems inimical to the religious spirit, at least in the individualistic sense in which the modern Western mind understands such things. By their very nature, astrological prognostications tended to induce gloom, or at least a sense of impotence; and there was often a temptation to dismiss the whole subject with a strong dose of Lucianic irony. Yet the astrologers saw themselves as men of religion, and clothed their teachings in the language of sacred cult. It is important to gain some understanding of the reasons for the wide appeal of astral religion in late antiquity.

There is a sense in which even the simple, untutored contemplation of the heavens can be a religious act. 



Fowden, Garth, 1993 (1986), The Egyptian Hermes: A Historical Approach to the Late Pagan Mind. Princeton: Princeton University Press